Mittwoch, 3. Oktober 2007

Slumpmässiga möten?

Vi möts nästan varje dag. Det började en lördageftermiddag och jag var på väg hem. Hon dök upp vid hållplatsen och vi hade sällskap hela vägen hem. Sedan dess stöter vi ihop nästan dagligen.

För några veckor sen var jag på väg hem från curlingen. Det var nästan midnatt, lite småregnigt och jag står och väntar på vagnen vid operan. Har väntat bra tag, fryser lite, men så dyker hon upp. Det är andra gången jag lägger märke till henne och hon värmer mig hela vägen hem.

Två dagar senare, tidigt på morgonen, är jag på väg till jobbet. Har precis gått av tåget, det är på väg att bli en strålande vacker dag men vid 7-tiden på morgonen är det fortfarande kallt. Kommer ner för gången från stationen och där på spårvagnshålplatsen står hon. Vi ska åt olika håll, så det blir bara ett kort möte.

Så här fortsätter det, vi möts kort varje dag på lite olika platser, brukar nicka lite igenkännande till henne innan vi fortsätter åt varsitt håll. Men i måndags kom hon som en räddare i nöden.

Var på väg hem från jobbet, bussen kommer ett par hållplatser sen går dörrsensorn sönder. Som alla vet kan en buss med en trasig dörrsensor inte längre köra, spelar ingen roll hur bra allt annat funkar. Kliver av bussen, och där bakom står hon. Hon tar mig hela vägen hem innan hon måste fortsätta in till stan.

Hur kommer det sig att vi träffas så ofta? Kan det verkligen vara en slump att hon hela tiden befinner sig där jag är? Det finns bortåt 30 spårvagnslinjer i stan, med en massa vagnar på varje, ändå möts vi hela tiden, vagn 4466 och jag.

LG
Anders

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Den bästa viktig information är detta, att du måste försöka att göra mycket bra närmar sig för att hemlöshet kroppen och deras hjälpande hand. Jag är så inspirerad över att efter läsa denna nyttiga skrivit artiklar och dina åsikter också som är så attraktiv för göra något för dem som