Sonntag, 7. Oktober 2007

Röj...


...blir det om man tar The Ark och ca 200 hängivna fans i en liten källarlokal vid Donaukanalen.

I går hade The Arks konsert på Flex Club. Redan när jag började närma mig kännde jag mig lite hemma. Mötte en stor grupp folk som pratade klingande stockholmska, den gula turnébussen hade svenska registreringsskyltar och de 18-åriga flickorna längst fram i kön pratade engelska med en väldigt tydlig svensk brytning.

The Arks passar helt klart bätte på små scener än stora. Såg dem på Liseberg förra året, men i en trång lokal där alla sjunger med hela tiden är nått helt annat. Det verkade som alla kunde alla texter. Ola kunde sitt Wien, han hyllade stans alla stora kompositörer som tex Falco.

Det var en kanonkväll på Flex Club iaf, och jag kan nog tänka mig att det blir fler besök där när tillfälle ges.

LG
Anders

Keine Kommentare: