Donnerstag, 4. Oktober 2007

Internet och 3G

Eftersom 3G-internettet funkar så bra som det gör börjar jag fundera på om det är ett alternativ när jag kommer hem till Sverige igen. Tänkte att jag skulle kunna köra med mitt vanliga fasta abbonnemang när jag är hemma, och så kunde jag skaffa ett kontantkort som jag kunde använda när jag är hemmifrån med datorn.

Nu har jag kikat lite på alla operatörers möjligheter. De enda som verkar erbjuda 3G på kontantkort är Telenor. Fast de räknas knappt eftersom de prissatt det till 5kr per MB, ca 50 gånger mer än jag betalar här nere.

Det här är nog första gången jag hittar något som är bättre och billigare i Österrike när det gäller datorer/internet. Hoppas något av bolagen i Sverige skärper sig under det kommande året.

LG
Anders

Keine Kommentare: