Mittwoch, 16. Januar 2008

Leverknödel

I dag ökade min förståelse för folk som säger sig inte tycka om lever. Oftast verkar denna insikt kommit från skolmatsalar och den lever de serverar där. I min skola fick vi aldrig lever och jag har därför tidigare sluppit storkökslever, tills idag.

Dagens förrättssoppa var buljong med en leverknödel i. Tyckte det lät gott så jag tvekade inte att testa. Men den här nermalda levern hade en väldigt konstig bismak som jag aldrig träffat på hos lever förrut, gissar att det är nån storkökseffekt. Det är inte konstigt att de som smakar lever för första gången på det här sättet tror att det ska smaka så. Jag har den uppfattningen om blodpudding från skolan, har lovat mig själv att jag ska ge den en andra chans nån gång.

LG
Anders

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Min "skollever" var helt okej, har för mig att folk tyckte det var äckligt för att det skulle vara äckligt med inälvor.