Sonntag, 27. Januar 2008

Det kan blåsa här också

Var ute på stan en stund idag. Visst hade jag hört vinden mellan husen innan jag gick ut, men det har aldrig tidigare blåst så väldigt mycket här nere. Det första jag märker är att vindbyarna får mina fötter att blåsa ihop när jag går. Sen får jag se en spårvagnshållplatsskylt stå å vagga i vinden, å de skyltarna har en ordentligt kraftig stolpe. När jag försöker ta foton går det inte att hålla kameran still, så bilderna blir inte riktigt som jag försökte sikta dem.

Det slutgiltiga beviset för att det blåser ordentligt idag fick jag när jag skulle åka hem. Tunnelbanan hade blåst sönder, en halv linje var avstängd pga stormskador. Som tur var inte min linje, så nu är jag hemma i värmen igen.

LG
Anders

Uppdaterat:
Ser i Österreich att det är vindstyrkor upp till 150km/h (ca 40m/s) som drar fram här. Så mycket blåser det inte inne i Wien, men runt 20 m/s skulle jag tro att det är inne i stan.

Uppdaterat 2:
Nu i kväll verkar det som även svenska tidningar märkt att det blåser här ikväll. Aftonbladet, DN och Svd skriver lite om det.

Keine Kommentare: