Montag, 24. September 2007

Måndag morgon



Man ska inte försöka åka till jobbet när man fortfarande sover.

I morse kom jag till Südtirolerplatz samtidigt som mitt tåg till jobbet skulle gå. I trappan upp till perrongengen möter jag en massa folk, så tåget har uppenbarligen redan kommit in. Jag rusar upp, kollar skylten som talar om vilket tåg det är och hör dörrpipet som säger att dörrarna stängs, och här nere betyder det faktiskt det. Det krävs mycket kraft för att hålla mot dem, men jag lyckades och kom med tåget.

När tåget bromsar in nästa gång märker jag att det inte är vid nästa pendeltågstation, som det borde, den har vi redan åkt förbi. Det är uppenbarligen inte mitt pendeltåg till jobbet utan något regionaltåg som inte stannar lika ofta.

Det är tur att det finns en stor station till på vägen till jobbet, så jag kan hoppa av och byta till mitt tåg som var några minuter försenat. Hur kan man få ha två stationer som heter Wien Meidling och Wien Mödling åt samma håll på järnvägsnätet?

LG
Anders

Keine Kommentare: