Freitag, 18. Januar 2008

Österrike får nytt kejsarpar

Ända sedan jag kom ner till Wien har jag sett spår av den Sisi-feber som råder här. Överallt kan man gå på Sisiguidningar, gå på Sisimuseum, köpa Sisigodis mm. Jag har inte riktigt kommit på vem den här Sisi var mer än att hon var kejsarinna nån gång.

Dagens stora nyhet är att Hollywood ska spela in en film om Sisi och Franz Joseph. Det nya kejsarparet kommer att bli Catherine Zeta-Jones och Tom Hanks. Filmen kommer till stora delar att spelas in i Bad Ischl som tydligen är platsen där Sisi och Franz Joseph träffades på riktigt. Det här är en film jag kommer att gå å se, äntligen kommer jag att få veta vem Sisi var och varför det råder en Sisifeber här.

LG
Anders

PS
Jag försökte kolla i imdb vilka det är som producerar filmen men den verkar inte finnas där än, så det är nog några år till premiär.
DS

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Tack för bra information! Jag skulle inte ha upptäckt detta annars!